Інтернет-семінар творчої лабораторії Добровольської О.В.
Інтернет-семінар творчої лабораторії Добровольської О.В.
для учителів зарубіжної літератури Новомиргородського району
Вітаю всіх колег - учасників інтернет-семінару!
Запрошую Вас до обговорення питань з методики викладання літератцри, обміну досвідом та аналізу моїх творчих доробків.
Поділитися враженнями та відгуками ви можете в "коментарях", які знаходяться внизу даної сторінки
Тема:"Аналітико-інтерпретаційна діяльність у процесі культурологічного аналізу художнього твору на діалогічній основі"
Дата проведення :25.11 - 27.11.2015 року
Місце проведення: сайт учителя зарубіжної літератури Панчівської ЗШ І-ІІІ ступенів Добровольської Ольги Вікторівни
Мета:зорієнтувати вчителів гуманітарного циклу на систематичну роботу щодо професійного зростання; пропагувати доцільність використання ІКТ на уроках літератури; показати значущістькультурологічної лінії викладання літератури, висвітлити аспекти культурологічного діалогу та аналітико-інтепретаційної діяльності в ході аналізу тексту, об’єднати креативних педагогів-однодумців, яких цікавить підвищення якості літературної освіти
Щоб написати коментар, впишіть у поле "Ім'я" своє прізвище, їм'я та школу( місце роботи). Електронну адресу вводити не обов'язково. Після написання коментаря, введіть код безпеки і натисніть "Додати коментар". Також можна додати коментар, увійшовши на сайт за допомогою соціальних мереж.
Доброго дня всім учасникам. Матеріали семінару сприяють розвитку педагогічної теорії і практики. Зацікавило поєднання художніх творів із творами живопису та музичними прилучає учнів до краси, сприяє вмінню бачити щось дивовижне та незвичайне, формувати власний світ прекрасного. Бажаю всім учасникам творчого натхнення!
Шановні колеги. Дуже багато цікавого я знайшла під час перегляду матеріалів семінару. Сподобалася розробка уроку. Обов!язково скористаюся нею у своїй практиці.Бажаю Вам, Ольго Вікторівно, творчого злету!zJ
Людина, яка знаходиться у постійному творчому пошуку, яка працює за своїм покликанням – це вчитель зарубіжної літератури Панчівської ЗШ І-ІІІ ступенів Добровольська Ольга Вікторівна, яка ділиться своїми напрацюваннями не тільки серед учителів району, а й області. Матеріали творчої лабораторії вчителя є прикладом для наслідування. Уроки сучасні, креативні. Центральне місце на уроках займає читач, який проймається твором, життям героїв. Учитель залучає школярів до активної роботи: дізнається про їх враження щодо прочитаного, розуміння та сприйняття. Застосування елементів культурологічного аналізу на діалогічній основі, поєднання твору з іншими видами мистецтва спонукає школярів до роздумів, до виховання вдумливого читача; розвиває вміння винести власну думку з прочитаного літературного твору. Приємно те, що до роботи творчої лабораторії Ольги Вікторівни залучилися не тільки вчителі району, а й керівники навчальних закладів (Володарська А.В., директор Панчівської ЗШ І-ІІІ ступенів; Жовнір А.М., директор Новомиргородської ЗШ І-ІІІ ступенів №1), які небайдужі до літератури й розділяють позицію вчителя. Високо оцінила педагогічний доробок Ольги Вікторівни старший викладач кафедри теорії і практики методики середньої освіти КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук Небеленчук Ірина Олександрівна. Творчий потенціал Ольги Вікторівни ще повністю не розкритий. Я сподіваюся, що зібраний матеріал її творчої лабораторії, буде корисним у роботі педагогів району. Піддубна Н.І., методист РМК
Дякую Вам, Ольго Вікторівно, за розробки уроків літератури рідного краю, за презентації з асоціативним зображенням, за Вашу величезну роботу, якою ми можемо скористатися у своїй практиці. Знайомство з Вашим творчим дослідом допоможе мені не лише у підготовці до уроку, а і в удосконаленні власного досвіду.
Доброго вечора, шановні колеги! Ольго Вікторівно,дякую Вам за цікавий матеріал. На сайді дуже багато корисної інформації, яку я обов'язково використаю у своїй педагогічній діяльності. Діалог та полілог справді відіграє важливу роль під час аналізу літературного твору, адже в результаті колективного обговорення засвоєння матеріалу учнями відбувається набагато краще. Дійсно, важливо звертати увагу на те, що світова література має безмежний простір для порівняльного аналізу творів різних епох, їх представників, національностей. Дякую за творчий підхід та великий досвід! Бажаю Вам творчого натхнення та успіхів!
Ірина Небеленчук Вчера, в 11:07·http://dobrovolska.ucoz.ua/…/internet_seminar_tvorc…/1-1-0-2Вітаю всіх колег. Переглянувши сайт Ольги Вікторівни, можу зазначити, що він чітко структурований, містить як багатий теоретичний, так і практичний матеріал, що розподілений за рубриками. Кожна рубрика необхідна в теоретико- методичному та практичному аспекті. Аналітико-інтерпретаційна діяльність є важливим чинником у формуванні грамотного читача. Насамперед, маємо на увазі не читача-учня, а читача-вчителя. Він має володіти теоретичними та практичними засадами аналітичної діяльності у роботі з художніми творами. У цьому і допоможуть матеріали сайту Ольги Вікторівни. Причетність до діалогового навчання маю пряме й безпосереднє, оскільки працюю над проблемою застосування навчального діалогу у шкільному викладанні літератури. Ольго Вікторівно! Те, що Ви зробили, – це неймовірна праця, праця, що заслуговує на увагу, визнання та повагу. Робота над художнім твором потребує зусиль педагога. Заслуговує на увагу практичний блок сайту. Аналітико-інтерпретаційні та герменевтичні запитання до творів спрямовані на розуміння учнями художнього твору, на проникнення у глибинну тканину художнього простору, на розуміння авторської позиції та на вихід у культурологічний простір. Поєднання художніх творів із творами живопису та музичними прилучає учнів до краси, сприяє вмінню бачити щось дивовижне та незвичайне, відчувати „душу” митців, формувати власний світ прекрасного, наближує до духовного розуміння сутності, насамперед, самого себе. Тож Ваша творча лабораторія, то скарбниця невичерпної праці, зусиль, власних знань, методичних надбань Педагога-Майстра. Дякую за такі надбання, які можуть бути корисними не лише вчителям, а й усім, хто причетний до викладання літератури, хто цікавиться нею та любить. Ольго Вікторівно! Хочу побажати Вам лише одного: творити, Творити, ТВОРИТИ! Разом із творчістю хай не вичерпується Ваше джерело натхнення, непосидючості, знань і мудрості. Усім учителям хочу побажати також натхнення. У кожного із нас є власні родзинки. Головне – не розгубити їх, власні здобутки систематизувати, не зупинятися на досягнутому, бути у постійному пошуку чогось нового.
Відповідь: Ольга Добровольська Шановна Ірино Олександрівно, дякую за таку високу оцінку. Але в моїх досягненнях є велика частка і вашої праці. Ваші лекції, статті, поради, цікаві ідеї, і просто бесіди - завжди надихають на створення чогось креативного і небуденного. Ірина Небеленчук Дякую, Ольго Вікторівно. Хай надихають, якщо у тому є потреба.
Запрошую до діалогу не тільки колег з Новомиргородського району, а і всіх учителів-гостей сайту з різних куточків України. Навіть якщо ми незнайомі, мене цікавлять ВАШІ РОЗДУМИ, РЕКОМЕНДАЦІЇ. ЗАУВАЖЕННЯ ТА ПОБАЖАННЯ!
Вітаю всіх учасників інтернет - семінару! Дуже вдячна Вам, шановна Ольго Вікторівно, за такі цікаві та оригінальні напрацювання. Ваша творча лабораторія – це титанічна праця Вчителя, яка заслуговує глибокої поваги та щирого захоплення. Матеріали ( а це і теорія, і практичні здобутки ), без сумніву, необхідні кожному вчителю – словеснику. Особливо сподобався практичний блок, у якому розкривається шлях до формування читацької майстерності. За допомогою герменевтичних запитань учні мають змогу вступати в навчальний діалог, сприймати художній текст у його цілісності, проникатися глибиною думки, підніматися до авторського розуміння зображеного. Така модель може бути застосована на будь – якому уроці, а діалог стає основним методом роботи. Ваші презентації з асоціативним зображенням, музичні твори певної доби, розробки уроків літератури рідного краю ( творчість Є. Поліщука ) вносять свіжий подих на урок літератури. У своїй практичній діяльності теж використовую навчальний діалог як метод формування свідомого читача, застосовую опорно – смислові схеми, які створюються під час роботи на уроці, пам’ятаючи, що знайти, підтримати, розвинути творчу особистість – завдання діалогічного підходу. Бажаю всім учасникам семінару міцного здоров’я, креативності,творчих пошуків, а Вам, Ольго Вікторівно, творчого злету, натхнення, здійснення бажань та успіхів у всьому!
Надзвичайно радію з того, що Ви, Світлано Сергіївно, долучилися до нашого діалогу, бо давно знаю Вас як творчого і талановитого вчителя та колегу по творчій групі.. Підтримую вашу думку про важливість діалогу та герменевтичних запитань в ході аналізу тексту. Бажаю, щоб Ваші учніі дійсно стали вдумливими читачами.
Доброго вечора, шановні колеги, учасники інтернет-семінару! Щира подяка Ользі Вікторівні за прекрасну доповідь, конспекти уроків. На сьогодні при викладанні світової літератури ми уникаємо традиційності, буденності. Кожний із нас находить різноманітні методи та види роботи для розвитку пізнавальних інтересів учнів. Але відвідуючи уроки Ольги Вікторівни, розумієш, що перед тобою надзвичайно творча особистість. Вона створює таку атмосферу на уроці, що байдужим не залишається ніхто. Учні читають твори, створюють прекрасні презентації, приймають активну участь в різних конкурсах... А вчитель вміє дивуватися світу і навчає цього своїх учнів. Це талант! Я бажаю Вам, шановна Ольго Вікторівно, залишатися завжди такою ініціативною, креативною та творчою людиною. "Творче - це нове, яке є або буде цінним" - писав польський дослідник А.Горальський. Дякую і бажаю успіхів у всіх Ваших починаннях!
11Українська О. В. Канізька ЗШ І-ІІІ ступенів(26.11.2015 10:42)
Добрий день, шановні колеги! Щиро дякую Ользі Вікторівні за якісно підготовлений матеріал семінару. Дуже корисна інформація вчителю для уроків зарубіжної літератури. Скопіювала для застосування всі матеріали семінару, бо діалогові технології застосовую на всіх етапах уроку. Це сприяє підвищенню зацікавленості учнів до вивчення художніх творів, розвитку в них читацьких здібностей, активізації та включенню у пізнавальну діяльність.
Шановна Ольго Володимирівно! Рада Вашій участі в обговоренні питань семінару. Бажаю Вам творчо інтерпретувати та втілити на практиці те, що сподобалось на семінарі.
7Володарська Альона Василівна, директор Панчівської ЗШ І-ІІІ(25.11.2015 20:16)
Доброго вечора. шановні учасники семінару! Дуже приємно читати Ваші коментарі, що Ви так позитивно оцінюєте досвід і напрацювання нашої колеги. Хотілося б сказати і від себе декілька слів. Я неодноразово відвідувала уроки Ольги Вікторівни і щоразу дивуюся її творчості та таланту. Сидячи на її уроках, неможливо думати про щось інше. Ти поринаєш у зміст уроку і хочеш бути його невід'ємною частинкою. На мою думку, сучасні комп’ютерні технології – велика допомога учителю, а зокрема учителю зарубіжної літератури. Але ні в якому разі не можна перетворювати урок літератури на перегляд численних презентацій, фільмів.... Це лише інструментарій, засіб, який допомагає привернути увагу до художнього тексту. Адже, урок літератури – це урок сприйняття мистецтва слова. І тому головними діючими особами мають бути авторський текст і читач. Оскільки, література – мистецтво слова, слово в основі своїй є одиницею діалогічною, а тому вживання його в художньому тексті передбачає сприйняття і розуміння активне, творче, дієве. Таким чином, читач активізується і включається до системи твору. А це, на мій погляд, стає можливим лише під час використання на уроці діалогових технологій навчання. За словами М.М.Бахтіна, «істина не народжується і не знаходиться в голові окремої людини, вона народжується між людьми, котрі спільно відкривають істину в процесі їх діалогічного спілкування». Щира подяка Ользі Вікторівні за таку сумлінну підготовку. Ми пишаємося Вами. А всім учасникам семінару бажаю творчих злетів, вічного горіння, вдячних учнів і мирного неба над головою :clap:
Дякую, Альоно Василівно, за підтримку та сприяння втіленню творчих ідей та напрацювань в дію. Дуже приємно, що директор школи є однодумцем і так глибоко розуміє проблеми викладання зарубіжної літератури.
Мої вітання учасникам семінару! Дякую за нагоду ще раз сказати ,що Ольга Вікторівна- справжній педагог, який працює на майбутнє,прокладаючи шлях до розуму дитини через її серце.Спасибі за величезну роботу, якою ми можемо скористатися у своїй практиці.Аналізуючи матеріал, додам ,що найціннішим у вивченні літературного твору є усвідомлення того, що література – не розвага, не набір готових істин, а те, що змінює, вчить бути небайдужими і благородними, вчить любити, бачити світ глибше, повніше. Літературні герої – це моделі кращих, неординарних людей, і для нас важливо перейняти їхні чесноти. Діалог на уроці літератури допомагає це зрозуміти і зробити.Уроки культурологічного аналізу, проведені за методикою навчального діалогу, дадуть змогу стати грамотними читачами, сприятимуть розширенню їхнього культурного світогляду. Зазначу,що Ольга Вікторівна звертає увагу на літературу рідного краю, адже, відверто кажучи, ці уроки проводяться не завжди на високому рівні. Я із задоволенням переглянула презентації до творчості Є.Поліщука.збірки віршів якого маю у своїй бібліотеці. Ще для себе відкрила методичний посібник "Уроки позакласного читання у 5 класі", на який ми довго чекали, адже це впорядкований матеріал дослідницької діяльності обласної творчої групи, учасником якої є Ольга Вікторівна.Творча лабораторія педагога- це велика методична робота, яка заслуговує на визнання і відзнаку. Ви - 100% вчитель-методист!!!
Дякую , Алло Миколаївно , що поділилися своїми роздумами щодо діалогових технологій і високо оцінили мої розробки. Мені дуже приємно,що сподобався урок за творчістю колишнього випускника нашої школи, уродженця села Оситни, Євгена Поліщука. Я давно захоплююсь його чудовою, глибоко філософською поезією , яку, на жаль, мало хто знає. Мій урок - це дань пам"яті ЛЮДИНІ , ПОЕТУ, ЛІКАРЮ, ВЧЕНОМУ, який передчасно пішов "у Вічність...." . А тому так радісно почути слова колеги, яка теж цінує його талант. Про посібник "Уроки позакласного читання" я дізналась від Ревнивцевої О.В. Мені теж він дуже сподобався. Але хочу дещо спростувати: я не працювала над розробками цих уроків, оскільки беру участь в іншій .творчій групі.
Доброго дня, всім учасникам семінару, щиро вдячна за "гостинність Ользі Вікторівні, "вчителеві від Бога". Поданий матеріал вибудований на учня-читача з художньо-естетичним оточенням, літературно-мистецьким середовищем шляхом вивчення змісту художнього твору. Урок побудований за законами мистецтва, а не дидактики. Використання культурологічного аналізу на діалогічній основі сприяє визначенню своєрідності даного періоду на тлі світового культурного процесу. Знайомство з творчим доробком Ольги Вікторівни допоможе не тільки в підготовці до уроку, а й самокорекції власного досвіду. 1. Матеріали, подані Ольгою Вікторівною, мають дослідницький характер, сприяють розвитку педагогічної теорії і практики. 2. Діалогові технології використовую систематично, адже це сприяє осмисленому читанню учнем тексту, активізує всі якості культурного читача. 3. Я вважаю, що матеріал Ольги Вікторівни потрібен всім філологам і заслуговує високої оцінки. 4. Творча лабораторія Добровольської О.В. підтверджує, що творчість не виникає на порожньому місці, ні з чого. Чим більший в учителя діапазон методичних форм, тим ширші він має можливості по-іншому подивитись на шкільний підручник, тим глибше і цікавіше буде проведено власне навчальне заняття. Саме цим живе Ольга Вікторівна. 5. Бажаю творчих злетів, вважаю, що такий вчитель заслуговує на звання "вчитель-методист"
Шановна Тамаро Василівно! Ми багато років працюємо з вами в районній творчій групі вчителів зарубіжної літератури і дійсно не раз переконувалися, що діалогічний підхід є найбільш дієвим та результативним. А література, будучи одним із видів мистецтва, просто не може бути повністю досліджена, якщо її розглядати поза полікультурним контекстом. Хочу подякувати Вам за високу оцінку моєї роботи. До зустрічі на засіданні творчої групи!
Зробила виписки з доповіді, скопіювала викладені конспекти уроків. Вражена якістю і важливістю додаткових матеріалів, які обов'язково використаю в роботі... Спасибі Вам, Ольго Вікторівно, за величезний труд, який Ви нам подарували. Успіхів у подальшій праці!
Я буду дуже рада, якщо і Вашим учням сподобаються такі форми роботи, які із задоволенням виконують мої .Після відвідування на семінарі в Коробчинській школі уроку російської мови. я і досі перебуваю під чудовим враженням від Вашої креативності і майстерності. Мені імпонують Ваші форми роботи та завжди доцільне використання ІКТ на різних етапах уроку. Успіхів Вам!
2Піддубна Н.І., методист РМК відділу освіти(25.11.2015 12:37)
Добрий день, шановні колеги, учасники районного інтернет-семінару творчої лабораторії вчителя зарубіжної літератури Панчівської ЗШ І-ІІІ ступенів Добровольської Ольги Вікторівни, активного учасника районної творчої групи, лауреата обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року 2014", яка поділиться елементами педагогічної діяльності, застосовуючи сучасні форми й методи під час аналізу твору з метою виховання вдумливого читача. Прошу залишити конкретизовані коментарі. Активним учасникам семінару будуть видані сертифікати, які враховуються під час атестації. Бажаю Вам, Ольго Вікторівно, терпіння, наснаги, творчих злетів. Дякую за Вашу плідну працю.
Дякую Вам, Ольго Вікторівно, за надану інформацію! Обов'язково постараюсь використати її в своїй роботі. Було дуже цікаво заповняти анкету учасника семінару.. Творчих Вам успіхів і здоров'я!!! ^_^