Сайт учителя  зарубіжної  літератури   та  художньої культури

 Добровольської Ольги Вікторівни





Електронна адреса:  olga.dobrovolska.65@mail.ru

Вітаю Вас Гість | RSS Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід

Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [22]
Творча лабораторія [27]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Фахові  журнали та сайти







            











Всеукраїнський



Головна » Файли » Мої файли

Використання ІКТ на уроках суспільно-гуманітарного циклу
10.04.2016, 13:00

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

           Потреби сучасного життя зумовлюють пошуки нових форм організації навчально-виховного процесу, зокрема – занять із зарубіжної літератури.    

          Використання комп'ютерних технологій та Інтернету є одним із інноваційних засобів  вивчення літератури, який дозволяє стимулювати інтерес учнів до художніх творів і вивільнити чимало часу для творчої співпраці вчителя та учня. На сучасному етапі розвитку освіти використання ІКТ дозволяє об'єднувати в одній комп'ютерній програмно-технічній системі текст, звук, відео, графічне зображення, анімацію, 3D-ефекти,  але в жодному разі – не має стати заміною авторського  тексту.

        Звичайно, варто пам'ятати, що найважливішими компонентами у процесі літературної освіти школярів залишається  літературний текст як естетичне явище та  діалог, організований учителем: художній текст – читач, читач – автор, художній текст – автор – читач.

       Комп'ютерна підтримка підручника з літератури необхідна сьогоднішній день як інформаційна та ілюстративна допомога учителеві і учням, Електронний підручник чи посібник виконує такі ж дидактичні завдання, як і традиційний. Але водночас він має низку переваг. Головною з них є застосування мультимедіа, що дає можливість відтворювати візуальну та аудіоінформацію (кінохроніку, уривки з художніх та документальних кінофільмів, анімаційні діаграми  та презентації).

      На своїх уроках в комплексі із традиційними формами роботи за потребою також використовую і мультимедійні програми  у різних видах навчальної діяльності учнів:

  • під час подання нового матеріалу, його повторення, узагальнення та систематизації;
  • як засіб самостійної роботи учнів;
  • як інструктивний та ілюстративний матеріал;
  • у поєднанні з іншими засобами навчання.

      Інформую учнів про корисні  інформаційні сайти, літературні та мистецькі 3-D музеї України та інших країн, використовуючи для домашнього завдання (а іноді і під час заняття) 3-D онлайн-екскурсії.

     Читання художніх творів виконує свої естетичні функції лише в тому разі, коли в учнів виникають яскраві образи, емоції та асоціації, без яких неможливе формування почуттів співпереживання, чуйності, відповідальності, шляхетності, бажання гармонійного співіснування, необхідності відстоювання національних інтересів країни. Допомагає створити для сучасного учня таку атмосферу зацікавленості та осмислення авторської ідеї саме застосування мультимедійних програм, плейкастів до поезій, фрагментів екранізацій, веб-квестів, презентацій. Мультимедійний супровід уроків розширює інтерпретаційне поле художнього твору.  

       Наприклад, під час  вивчення теми «Друга світова війна у європейській поезії. Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи» детально аналізуємо з учнями 7 класу тексти поезій румунських авторів  І. Вайсгласа ( «Круки») і А. Марґул-Шпербера («Про назву концтабору Бухенвальд»), польського – К.Галчинського («Солдати із Вестерплятте»), радянських – Б.Окуджави «До побачення, хлопчики…», С. Гудзенка «Нас не надо жалеть…».   Але для  показу точок зору на Другу світову війну   з різних позицій, а також для підтвердження схожості провідних мотивів зображення війни в різних видах мистецтва, використовую  мультимедійну презентацію, демонструю  репродукції картин російського і білоруського  художників Михайла Савицького і Бориса Щербакова, митця німецького Рейху Ханса Ліске, іспанського художника-сюрреаліста С. Далі. Переглядаємо також фрагменти польського  та російського відеокліпів військової тематики, прослуховуємо   музичні твори  тощо. Така ілюстративна насиченість дає учням  можливість осягнути глобальність і актуальність у всьому світі зображуваної теми, осягнути важливе місце літератури серед інших видів мистецтва.

       В програмі зарубіжної літератури для 5-11 класів представлені кращі зразки світового письменства, і всі твори мають одну чи декілька екранізацій, ілюструвалися багатьма знаменитими художниками світу, оспівувалися в музичних творах відомих композиторів. Завдання учителя  - показати учням  ці взаємозв'язки різних видів мистецтва, щоб дати їм можливість осягнути важливість зображуваної теми. А найкраще це можна зробити, застосовуючи ІКТ в комплексі з діалоговими та інтерактивними   технологіями. Із прикладами такої роботи можна ознайомитися на моєму персональному сайті -  http://dobrovolska.ucoz.ua/

      На основі такого широкого спектру інформації у школярів з'являється можливість брати участь у творчому діалозі та дискусіях з ровесниками і вчителем, роботі дослідницьких груп, Інтернет - конкурсах, створювати власні web-сайти.

      Таким чином, чітко продумана і організована робота з ІК технологіями на уроках зарубіжної літератури дає можливість збагатити читацьке сприйняття, поглибити аналітико-інтерпретаційну діяльність учнів, сприяти формуванню компетентного читача.

Література

1.Андрєєва О. В. Використання ІКТ на уроках зарубіжної літератури // Зарубіжна література в школі. — 2008. — № 6. — С. 12-25.

2. Дячок С. Комп’ютерні технології осучаснюють урок літератури // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.– 2010.– № 11-12. – С. 22.

3.Ісаєва О. Комп’ютер на уроці літератури як методична проблема // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2009. – № 5. – С. 2-5.

4.Таранік-Ткачук К. Інтернет як образ сучасного віртуально-мобільного світу// Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2010. – № 4. – С. 61-63.

5.Химера Н. Упровадження мультимедійних технологій на уроках зарубіжної літератури // Зарубіжна література. – 2010. – № 3-4. – С. 3-5.

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Flora
Переглядів: 641 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Інтернет-семінар 

Тема:


Форма входу



Кошик

Пошук

Корисні кнопки






Copyright MyCorp © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz